Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad

 Grupa VII,,Słoneczka’’

 Bloki tematyczne:

 Co powinienem wiedzieć o Polsce

  • A deszcz pada i pada
  • Zdrowie naszym skarbem
  • Co ułatwia pracę w domu

 Zadania do realizacji:

–    słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;

–     zapoznanie się z postaciami znanych Polaków i Polek

–     zapoznanie się z wyglądem flagi Polski i Mazurkiem Dąbrowskiego

–     nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających

zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i

zaginanie papieru);

–     zakładanie ubrań, butów;

–     uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych

–     przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;

–     ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze

roku.

–     podejmowanie prób wspólnych zabaw;

–     nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie

–     doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania

bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi;

–     stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni;

–     wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;

–     obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;

–     rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku,

węchu, wzroku, słuchu;

–     określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za,

      wysoko, nisko;

–     liczenie palców, przedmiotów itp.

–     nazywanie wybranych części ciała;

–     uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-

porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z

elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych

metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;

–     wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po

skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do

leżakowania, korzystanie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby);

–     podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania

dzieci;