Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu
Godziny | Działania |
6.30 – 8.20 Schodzenie się dzieci | Zajęcia opiekuńcze, zabawy samorzutne, gry i zabawy dowolne dzieci wg pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zabawy stolikowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne lub zabawy ruchowe. |
8.20 – 8.30 Czynności higieniczne | Przygotowanie do śniadania- nauka etapów mycia rąk, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience i WC. Doskonalenie samodzielności. |
8.30 – 9.00 ŚNIADANIE | Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków oraz odpowiedniego zachowania się przy stole |
9.00 – 9.30 Czynności higieniczne | Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk, mycie zębów Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności |
9.30 – 10.30 Zintegrowana działalność edukacyjna | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Swobodne zabawy, zajęcia plastyczne, muzyczne, rozwijające mowę i myślenie oraz pojęcia matematyczne, rozwój ruchowy. |
10.30 – 11.45 Pobyt na powietrzu | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (doskonalenie umiejętności ubierania się, zapinania guzików, suwaków) Zabawy swobodne na placu zabaw, zabawy ruchowe, spacery – obserwacja środowiska przyrodniczego . W przypadku braku pogody, dowolna aktywność dzieci w salach ,zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne, |
11.45 – 12.00 Czynności higieniczne | Przygotowanie do obiadu – wyrabianie nawyków higienicznych związanych z samoobsługą dziecka. |
12.00 – 13.00 (w zależności od grupy) OBIAD | Wspieranie samodzielnych działań dziecka, samodzielne spożywanie posiłków, właściwe zachowania się przy stole, prawidłowe posługiwania się sztućcami, poszerzanie doświadczeń żywieniowych dzieci. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. |
12.30 – 14.20 Poobiedni odpoczynek | Dzieci młodsze gr I, II, VII– leżakowanie |
13.00 – 13.30 | Rozchodzenie się dzieci korzystających z dwóch posiłków |
12.30 – 13.00 Relaks | Dzieci starsze – odpoczynek poobiedni. Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
13.30 – 14.20 Zabawy dowolne i organizowane | Dzieci starsze zabawy dowolne wg pomysłów i zainteresowań dzieci, gry i zabawy stolikowe. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, w dni pogodne zabawy na powietrzu |
14.20 – 15.00 PODWIECZOREK | Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne, podwieczorek |
15.00 – 17.00 Rozchodzenie się dzieci | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, wg zainteresowań dzieci, oddziaływania nauczyciela utrwalające i wzbogacające indywidualny rozwój dziecka. Praca indywidualna dziećmi wymagającymi wsparcia. |
J. Angielski w ramach podstawy programowej/ | 2 razy w tygodniu w każdej grupie |
Rytmika | 1 raz w tygodniu w każdej grupie |
Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, wycieczki, spacery, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających
z ich rozwoju, wieku i założeń programowych przedszkola. W przedszkolu dzieci podlegają określonemu rytmowi dnia – rutyna i powtarzalność określonych czynności wpływają pozytywnie na rozwój dziecka. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.