Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Kwiecień 2025 r. Grupa VIII- “Jagódki
Bloki tematyczne:
1). Wielkanoc
2). Wiosna na wsi
3). Dbamy o przyrodę
4). Polska – moja ojczyzna
− wysłuchają opowiadań i wierszy min. : Agaty Widzowskiej Łazienki oraz Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę lub Ewy Stadtmüller Wiejskie ustronie oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Czekolada niezgody lub Kolekcja kart, Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc, Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje
− zapoznają się z odejmowaniem na konkretach
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− przygotują pastę jajeczną
− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika
− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych
− będą szacować wagę przedmiotów – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości
− będą szeregować kredki według długości
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty
− określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
− utrwalą kolory pojemników na odpady
− określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady
− dowiedzą się, czym jest recykling
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− będą rozwiązywać zagadki słuchowe
− wysłuchają i nauczą się piosenki : Święta Wielkanocne, Piosenka ekologiczna , Wiosna na wsi “Rodzinny kraj”
− poznają legendę o powstaniu Krakowa
− poznają literę j, J , f, F , ż, Ż, h,H w toku zabaw
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą ustalać równoliczność zbiorów
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
– poznają narzędzia do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− wezmą udział w quizie o Polsce
− wykonają prace plastyczne takie jak: Flaga Rzeczypospolitej Polskiej, Dzień Ziemi , Traktor i Makieta wiejskiego podwórka,Śmigus-dyngus