Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Kwiecień 2025 r. Grupa VIII- “Jagódki

Bloki tematyczne:

1). Wielkanoc

 2). Wiosna na wsi

 3). Dbamy o przyrodę

 4). Polska – moja ojczyzna

 − wysłuchają opowiadań i wierszy min. : Agaty Widzowskiej Łazienki oraz Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę  lub Ewy Stadtmüller Wiejskie ustronie oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Czekolada niezgody lub Kolekcja kart, Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc, Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje

− zapoznają się z odejmowaniem na konkretach

− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego

− przygotują pastę jajeczną

− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika

− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych

− będą szacować wagę przedmiotów – określać, co jest cięższe, a co lżejsze

− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości

− będą szeregować kredki według długości

− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty

− określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci

− utrwalą kolory pojemników na odpady

− określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady

− dowiedzą się, czym jest recykling

− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą prowadzić własną hodowlę

− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus

− będą rozwiązywać zagadki słuchowe

− wysłuchają i nauczą się piosenki : Święta Wielkanocne,  Piosenka ekologiczna , Wiosna na wsi “Rodzinny kraj”

− poznają legendę o powstaniu Krakowa

− poznają literę j, J , f, F ,   ż, Ż,  h,H w toku zabaw

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− będą ustalać równoliczność zbiorów

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

– poznają narzędzia do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi

− wysłuchają hymnu Polski

− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu

− wezmą udział w quizie o Polsce

− wykonają prace plastyczne takie jak: Flaga Rzeczypospolitej Polskiej,  Dzień Ziemi ,   Traktor i Makieta wiejskiego podwórka,Śmigus-dyngus