Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Pażdziernik

 Grupa   4  „Biedronki”

 Bloki tematyczne:

 ,,Jesień w sadzie i ogrodzie’’

  • ,,Zwierzęta jesienią’’
  • ,,Moja rodzina i mój dom’’
  • ,,Domowi ulubieńcy’’

 

Zadania do realizacji:

 

  • Poznają oznaki jesieni.
  • Wysłuchają opowiadań: B.Szelągowskiej ,,Wyprawa do lasu’, Skarbiec pełen witamin,, Zapasy na zimę, Nasz drugi dom’’
  • Posłuchają nagrania muzyki klasycznej ,,Cztery pory roku’’ Jesień A.Vivaldiego.
  • Zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej.
  • Określą swój nastrój.
  • Będą bawiły się listkami.
  • Posłuchają odgłosów jesieni.
  • Ułożą jesienne rytmy z szablonów grzybów-poznają figurę kwadrat.
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Kolorowe liście, Zapasy na zimę, Owoce i warzywa, Rodzinne zamieszanie’’
  • Wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni.
  • Dowiedzą się które grzyby są jadalne a które trujące.
  • Poznają wygląd liści klonu, kasztanowca, dębu, leszczyny.
  • Wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego.
  • Wykonają pracę plastyczne: ,,Jesienna garderoba, w koszyku Pani Jesieni, Jesienne zwierzęta, Portret’’
  • Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
  • Będą utrwalać członków rodziny.
  • Poznają swoje praw i obowiązki.
  • Utrwalą rodzaje domów i nazwy znajdujących się w nich poieszczeń.
  • Poszerzą wiedze na temat kształtów.
  • Wezmą udział w opowieści ruchowej.
  • Utrwalą informacje o owocach: śliwkach jabłkach, gruszkach.
  • Ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością  występowania w wierszu.
  • Będą tworzyć kącik z owoców i warzyw.
  • Będą doskonalić umiejętności przeliczania.
  • Porównywać liczebność zbiorów.
  • Będą utrwalać wygląd warzyw i owoców.
  • Rozwiążą zagadki o owocach i warzywach.
  • Dowiedzą się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy.
  • Podzielą wyrazy na sylaby.
  • Posegregują różne przedmioty wg instrukcji nauczyciela.
  • Opowiedzą historyjkę obrazkową.
  • Rozpoznają podstawowe emocje: smutek i radość.
  • Rozwiną umiejętność pracy w grupie.