Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Pażdziernik
Grupa 4 „Biedronki”
Bloki tematyczne:
,,Jesień w sadzie i ogrodzie’’
- ,,Zwierzęta jesienią’’
- ,,Moja rodzina i mój dom’’
- ,,Domowi ulubieńcy’’
Zadania do realizacji:
- Poznają oznaki jesieni.
- Wysłuchają opowiadań: B.Szelągowskiej ,,Wyprawa do lasu’, Skarbiec pełen witamin,, Zapasy na zimę, Nasz drugi dom’’
- Posłuchają nagrania muzyki klasycznej ,,Cztery pory roku’’ Jesień A.Vivaldiego.
- Zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej.
- Określą swój nastrój.
- Będą bawiły się listkami.
- Posłuchają odgłosów jesieni.
- Ułożą jesienne rytmy z szablonów grzybów-poznają figurę kwadrat.
- Wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Kolorowe liście, Zapasy na zimę, Owoce i warzywa, Rodzinne zamieszanie’’
- Wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni.
- Dowiedzą się które grzyby są jadalne a które trujące.
- Poznają wygląd liści klonu, kasztanowca, dębu, leszczyny.
- Wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego.
- Wykonają pracę plastyczne: ,,Jesienna garderoba, w koszyku Pani Jesieni, Jesienne zwierzęta, Portret’’
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
- Będą utrwalać członków rodziny.
- Poznają swoje praw i obowiązki.
- Utrwalą rodzaje domów i nazwy znajdujących się w nich poieszczeń.
- Poszerzą wiedze na temat kształtów.
- Wezmą udział w opowieści ruchowej.
- Utrwalą informacje o owocach: śliwkach jabłkach, gruszkach.
- Ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu.
- Będą tworzyć kącik z owoców i warzyw.
- Będą doskonalić umiejętności przeliczania.
- Porównywać liczebność zbiorów.
- Będą utrwalać wygląd warzyw i owoców.
- Rozwiążą zagadki o owocach i warzywach.
- Dowiedzą się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy.
- Podzielą wyrazy na sylaby.
- Posegregują różne przedmioty wg instrukcji nauczyciela.
- Opowiedzą historyjkę obrazkową.
- Rozpoznają podstawowe emocje: smutek i radość.
- Rozwiną umiejętność pracy w grupie.